Milyen egy mobilbarát webáruház?
Szponzorált tartalom
Az internetezési, valamint a mobiltelefon használati szokások nagy változáson mentek keresztül az elmúlt évek során. Ma már számítógépük helyett, vagy mellett nagyon sokan használják okostelefonjukat a különféle, internetes tevékenységeikre, mint amilyen például a vásárlás is. Éppen ezért a webshopok működése szempontjából létfontosságúvá vált a reszponzivitás, vagyis az, hogy a felhasználók okostelefonjukon is ugyanazt a tartalmat lássák, mint a számítógépükön.
Ezáltal a látogatók mindent könnyedén megtalálnak, ami a vásárlási folyamathoz szükséges, és a csupán érdeklődők is megtalálják a keresett információt és nem böngésznek tovább. A mobilbarát webáruház nem csak a felhasználói élmény miatt fontos, hanem azért is, mert a Google alapból hátrébb sorolja a mobilra nem optimalizált weboldalakat. A Google algoritmusa szerint az a webshop számít mobilbarátnak, ami kicsinyítés és nagyítás nélkül is megfelelő felhasználói élményt nyújt az oldalra látogatóknak.
De lássuk, hogy pontosabban mit is jelent ez? Egy mobilbarát webáruház ugyanazt a tartalmat jeleníti meg a telefonon, mint a számítógépen és kerüli azokat a megoldásokat, funkciókat, amelyek csak számítógépen kezelhetők. Nagyon fontos, hogy a tartalom megjelenítése legalább olyan gyors legyen, mint PC-n. Amennyiben valaki kíváncsi arra, hogy webáruháza mobilbarát, vagy sem, lefuttathat különféle teszteket, amelyek mérik a letöltési időt (Google PageSpeed Insights), valamint elemzik a felépítést. Gondolhatjuk, hogy sok pénzt és energiát igényel egy mobilbarát webáruház fejlesztése, de előnyei miatt senki nem kérdőjelezi meg a fontosságát. Továbbá ma már minden bérelhető webáruház mobilra optimalizált, ami nem jelent magasabb árakat.